Уде(«бойова мораль», «бойова благодать»)
“Перш ніж навчатися мистецтву, навчись ритуалу (правильному поводженню). Перш ніж вчитися воїнській справі, навчися доброчесності (добропорядності, чесноті) (рус.”добродетели”).”
- Учень повинен займатись безперервно (регулярно).
- Елементи боротьби можуть застосовуватись лише для законного самозахисту.
- Ввічливість і чемність повинні проявлятися по відношенню до всіх вчителів і старших.
- Учень повинен бути завжди добрим, чесним и дружнім з усіма своїми партнерами (учнями).
- Той хто тренується (практикує) не повинен бути войовничим.
- Не вживати алкоголю і не палити (не мати шкідливих звичок).
- Той хто тренується (практикує) повинен уникати агресивності, жадності і самовихваляння.
- Той хто тренується (практикує) повинен бути щирим у своїх доброчесних намірах, щиросердно вивчати та тренуватись.
“Слідуючи шляхом Ушу, заздалегідь
виховуй характер і щирість
душі, очищуй свідомість і пестуй
доброчесність, і лише тоді вивчай прийоми”
Майстер Хо Юаньцзя (поч. ХХ ст.)
Роз’яснення:
1) Слідування Уде починається перш за все з виховання скромності, особливої поваги, як до вчителя так і до побратимів по школі, так і до всіх оточуючих. Учень, який виказує «значну щиру повагу» до вчителя, але грубий і гордовитий по відношенню до звичайних людей, вважається таким, що тратив найважливішу рису «бойової моралі» (доброчесності) – загальносуспільний принцип щирості – і частіше за все виганяється зі школи. Вчитель може суворо покарати учня за те, що він демонстрував знання Ушу без явної необхідності, добиваючись дешевої популярності.
2) Сунь Лутан: «справжній боєць повинен притримуватися двоєдиної доброчесності (бойової моралі) – «доброчесності в висловлюваннях» та «доброчесності в руках» – в поєдинку».
3) «Бойова благодать» – через Майстра – учням, під час занять бойовими мистецтвами.
4) Випадок з Хо Юаньцзя, щодо поєдинку з Чжан Гуаньбу (поєдинок йшов цілий день до вечора з першим учнем Хо Юаньцзя – Ду Чженьдуном і Чжан Гуаньбу): коли мастер Хо, буквально в перші кілька хвилин зломав атаку Чжана, зробивши підкрок–вхід в його позицію, одночасноконтролюючи його найближчу б’ючу руку і зробивши обхват своєю рукою навколо його попереку – відірвав його від помосту, потримавши деякий час опустив і сказав: “Як я можу бути таким не доброчесним (рус. добродетельным) – прийміть мої вибачення.” На що Чжан Гуаньбувідповів йому: “Це ви мене вибачте будь ласка – ви справді великий майстер, пане Хо.”
5) Доброзичливість до людей – основа, на якій будується навчання в Ушу і спілкування бійців між собою. Їм немає чого ділити – адже Гунфу універсальне і в той самий час абсолютно «утаємничене», його не можна ні вкрасти ні «вивідати».
6) Шаоліньський наставник Мяосінь якось підмітив: «Той, хто слідує шляхом бойових мистецтв, вище всього ставить доброчесність («бойову мораль» ), а не силу, надає велике значення захисту, а не нападу. Коли пробуджуєш в собі доброчесність – то зустрічаєш вдячність та визнання, а коли використовуєш силу – то наштовхуєшся на протидію та протистояння. Захист – це передвісник життя, а напад – це передвісник смерті. Коли мене атакують, я захищаюсь. В цей момент у мене на серці спокійно, моє Ци концентрується, дух просвітлюється і пробуджується відвага… Все це призводить до повного внутрішнього умиротворення – завдяки чому моє Ци оживає. Хто б мене не атакував – ніщо не турбує мене. А ось у атакуючого гнівне Ци піднімається вверх, шість духів (6 якостей душі) перезбуджуються не можуть стримуватись всередині. Через це стан його духу поверхневий, Ци розсіюється, і він ніяк не може зібрати свої сили. Мені ж, який протистоїть йому своїм спокоєм, нема потреби травмувати суперника, бо через деякий час він сам нашкодить собі.»
Контакти
+38 (067) 953 94 36,
+38 (093) 559 59 78 – президент Асоціації і головний тренер (шифу) Віталій Лосік
Посилання
Адреса
Рівнем. Рівне вул. Пушкіна, 17, великий спортзал 15-ї школи