Асоціація традиційних бойових мистецтв

Асоціація традиційних бойових мистецтв


Уде(«бойова мораль», «бойова благодать»)

“Перш ніж навчатися мистецтву, навчись ритуалу (правильному поводженню). Перш ніж вчитися воїнській справі, навчися доброчесності (добропорядності, чесноті) (рус.”добродетели”).”

  1. Учень повинен займатись безперервно (регулярно).
  2. Елементи боротьби можуть застосовуватись лише для законного самозахисту.
  3. Ввічливість і чемність повинні проявлятися по відношенню до всіх вчителів і старших.
  4. Учень повинен бути завжди добрим, чесним и дружнім з усіма своїми партнерами (учнями).
  5. Той хто тренується (практикує) не повинен бути войовничим.
  6. Не вживати алкоголю і не палити (не мати шкідливих звичок).
  7. Той хто тренується (практикує) повинен уникати агресивності, жадності і самовихваляння.
  8. Той хто тренується (практикує) повинен бути щирим у своїх доброчесних намірах, щиросердно вивчати та тренуватись.

 

“Слідуючи шляхом Ушу, заздалегідь

виховуй характер і щирість

душі, очищуй свідомість і пестуй

доброчесність, і лише тоді вивчай прийоми”

Майстер Хо Юаньцзя (поч. ХХ ст.)

  

Роз’яснення:

1) Слідування Уде починається перш за все з виховання скромності, особливої поваги, як до вчителя так і до побратимів по школі, так і до всіх оточуючих. Учень, який виказує «значну щиру повагу» до вчителя, але грубий і гордовитий по відношенню до звичайних людей, вважається таким, що тратив найважливішу рису «бойової моралі» (доброчесності) – загальносуспільний принцип щирості – і частіше за все виганяється зі школи. Вчитель може суворо покарати учня за те, що він демонстрував знання Ушу без явної необхідності, добиваючись дешевої популярності.

2)  Сунь Лутан: «справжній боєць повинен притримуватися двоєдиної доброчесності (бойової моралі) – «доброчесності в висловлюваннях» та «доброчесності в руках» – в поєдинку».

3) «Бойова благодать» – через Майстра – учням, під час занять бойовими мистецтвами.

4) Випадок з Хо Юаньцзя, щодо поєдинку з Чжан Гуаньбу (поєдинок йшов цілий день до вечора з першим учнем Хо Юаньцзя – Ду Чженьдуном і Чжан Гуаньбу): коли мастер Хо, буквально в перші кілька хвилин зломав атаку Чжана, зробивши підкрок–вхід в його позицію, одночасноконтролюючи його найближчу б’ючу руку і зробивши обхват своєю рукою навколо його попереку – відірвав його від помосту, потримавши деякий час опустив і сказав: “Як я можу бути таким не доброчесним (рус. добродетельным) – прийміть мої вибачення.” На що Чжан Гуаньбувідповів йому: “Це ви мене вибачте будь ласка – ви справді великий майстер, пане Хо.”

5) Доброзичливість до людей – основа, на якій будується навчання в Ушу і спілкування бійців між собою. Їм немає чого ділити – адже Гунфу універсальне і в той самий час абсолютно «утаємничене», його не можна ні вкрасти ні «вивідати».

6) Шаоліньський наставник Мяосінь якось підмітив: «Той, хто слідує шляхом бойових мистецтв, вище всього ставить доброчесність («бойову мораль» ), а не силу, надає велике значення захисту, а не нападу. Коли пробуджуєш в собі доброчесність – то зустрічаєш вдячність та визнання, а коли використовуєш силу – то наштовхуєшся на протидію та протистояння. Захист – це передвісник життя, а напад – це передвісник смерті. Коли мене атакують, я захищаюсь. В цей момент у мене на серці спокійно, моє Ци концентрується, дух просвітлюється і пробуджується відвага… Все це призводить до повного внутрішнього умиротворення – завдяки чому моє Ци оживає. Хто б мене не атакував – ніщо не турбує мене. А ось у атакуючого гнівне Ци піднімається вверх, шість духів (6 якостей душі) перезбуджуються не можуть стримуватись всередині. Через це стан його духу поверхневий, Ци розсіюється, і він ніяк не може зібрати свої сили. Мені ж, який протистоїть йому своїм спокоєм, нема потреби травмувати суперника, бо через деякий час він сам нашкодить собі.»


Контакти

+38 (067) 953 94 36,
+38 (093) 559 59 78 – президент Асоціації і головний тренер (шифу) Віталій Лосік


Посилання


Адреса

Рівне
м. Рівне вул. Пушкіна, 17, великий спортзал 15-ї школи